Na světě člověka není,aby se zalíbil všem..

Vyhněte se ničitelům pleti!

24. března 2008 v 13:27 |  Tvář
Vyhněte se ničitelům pleti!
Uhříky, skvrnky či nezdravě vypadající pleť. Víte, že na vině může být i nevhodná strava?

Některé potraviny jsou rizikové
Provázanost péče o pleť a správné životosprávy je úzká - vše, co sníme, ovlivňuje stav naší pleti. Kvalitní výživa bohatá na proteiny a vlákninu může pomoci vyřešit dlouholeté kožní problémy jako je ekzém, lupénka či akné. Samozřejmě ani v této oblasti nejsou žádné striktní zákazy, v rozumném množství si můžeme dopřát v zásadě jakoukoliv potravinu. Opatrné bychom ale měly být s nadměrnou či příliš častou konzumací některých rizikových potravin.
Příliš tuku škodí, nedostatek také
Ve svém jídelníčku pro krásnou a zdravě vypadající pleť bychom určitě neměly zapomínat na dostatečný přísun vlákniny. Jezte dostatek celozrnného pečiva, ovoce a zeleniny, vhodná je i neloupaná rýže. Dávejte přednost tukům rostlinným před živočišným. Ideální je olivový olej a ořechy. Příliš mnoho tuku ve stravě pokožce neprospěje, ale ani jeho nedostatek pleti nesvědčí. Projeví se suchou až šupinatou pletí. Navíc vám také hrozí nedostatek vitamínů, které se rozpouští pouze v tucích.
Dopřejte si ryby co nejčastěji
Jen doporučit lze rybí maso, a to nejen kvůli pleti. Obsahuje spoustu nenasycených mastných kyselin, které zabraňují vzniku akné. Dlouhodobě dokonce brání i vzniku vrásek, rybí tuk je přirozeným antioxidantem. Bohatými zdroji těchto kyselin je losos, makrela a tuňák. Pokud ryby nemusíte, kyseliny najdete i v mandlích a vlašských ořeších.
Kterým rizikovým potravinám se raději vyhnout?
  1. Vyhýbejte se pokud možno časté konzumaci uzenin i červeného masa. Místo párků, špeku či uzeného si raději dejte kousek libového jehněčího.
  2. Vhodné nejsou ani smažené potraviny. Smažíte-li vždy na kvalitním oleji, potravinu pak zbavte před konzumací přebytečného oleje.
  3. Rafinovaný cukr ve všech podobách - čokoláda, sladkosti, zmrzlina, koblihy. Máte-li ráda sladké, dopřejte si opravdu kvalitní čokoládu - a jen občas.
  4. Potraviny s vysokým obsahem barviv, chemických náhrad či látek používaných k ochucení.
  5. Vyhněte se nadměrné konzumaci kávy, čaje, coca-coly, limonád a alkoholu. Zvyšují totiž dehydrataci a vytvářejí předpoklady pro tvoření malých červených žilek na pleti.
Víte, která potravina zhoršuje stav vaší pleti?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Moniseq Moniseq | 8. června 2008 v 14:22 | Reagovat

myslím že  cukr  ne? .. :-D

2 Majkýýýýý Majkýýýýý | 31. července 2014 v 19:58 | Reagovat

Tak s tímto článkem souhlasím!!! Hlavně hodně pít, ať hydratujete pokožku zevnitř a na venek kašlete na krémy, ty obsahujou tolik svinstva! že jsem radči přešla na oleje a nemůžu si stěžovat :) kůže je lepčí! a hezčí a mladčí s olejema než jakýmakoli krémama! :) na obličeja mám baobabový olej, na tělo jojobový a cítím se skvěle! ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama